"the city of angels" Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Mark Eyndhoven - WaarBenJij.nu "the city of angels" Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Mark Eyndhoven - WaarBenJij.nu

"the city of angels" Los Angeles

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

22 Mei 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Op dit moment vliegen we van Phoenix Arizona naar Tampa toe, we hebben de korte vlucht van Los Angeles naar Phoenix er al op zitten en na een gehaaste overstap zitten we weer in het vliegtuig naar de eindbestemming Tampa dus.

Los Angeles, de laatste echt grote bestemming voor deze reis. Toen we de dag opstonden om het laatste deel van de roadtrip te rijden wisten we al dat het een warme dag zou worden dus we vertrokken vroeg om het ochtendverkeer te proberen te ontwijken, helaas is dat volgens mij niet mogelijk in Los Angeles want we stonden in de file tussen schoolbussen en mensen die op tijd naar hun werk vertrokken.

Nadat we de rental Van heel hadden terug gebracht zijn we met een taxi maar weer het verkeer ingedoken op weg naar Hollywood!! Na alle drukke wegen waren we uiteindelijk aangekomen bij het appartement waar we verbleven.
Die dag was was het zo'n 39 graden Celsius, verschrikkelijk warm dus. We zochten even wat verkoeling in de kamer. (Héél blij met de airco) die dag hebben we nog wat boodschappen gedaan en vooral niet te veel gelopen want het was gewoon niet te doen.

Wat ik nog niet verteld had was dat ons appartement niet zomaar ergens in Hollywood zat maar in een zijstraat van Hollywood boulevard! Dus we zaten zo op de walk of fame sterker nog daar hebben wij bijna elke dag wel een stuk over gelopen gigantisch veel sterren zoals Harrison Ford, Michael Jackson, Marilyn Monroe en nog vééél meer. Bij the walk of fame zaten veel souvenir winkels, activiteiten zoals o.a. madame tussauds en veel kleding/schoenenwinkels wat er ook zat was een Mall die in de buitenlucht zat met een hele grote snoepwinkel een paar hele dure merk winkels een Hardrock cafe en wat restaurants. Maar toch wel een paar van de interessantste dingen van Hollywood boulevard was toch de mensen die verkleed liepen als bekende figuren en het Chinese theatre (misschien wel dé beroemste bioscoop ter wereld). Het chinese theatre was mooi van de buitenkant er stond nog een beeld van Godzilla die recent in premiere was gegaan in het chinese theatre. De tegels op het pleintje voor de ingang van de bioscoop waren bezaaid met afrukken van handen en schoenen van de beroemdste personen oud en ook wat nieuwere.

Er was zoveel te doen op Hollywood boulevard daarom zijn we daar ook vaak geweest, je werd er ook bijna in een tourbusje getrokken want iedereen bood er een tour van Hollywood aan langs the walk of fame (wat dus makkelijk al te lopen was) en langs huizen van celebrities wat mij niet super veel boeide dat hebben wij dus niet gedaan, maar van het constante gevraag van mensen word je uiteindelijk wel moe dat en wat zwervers en dat was het enige minpunt aan Hollywood boulevard.

Venice Beach

Het openbaar vervoer van Los Angeles is niet ideaal je hebt Metro's maar die gaan lang niet overal heen zoals Venice Beach een plek die ik hoog op mijn lijstje had staan, hiervoor moesten we met de bus dat was zo'n anderhalf uur heen én terug met overstap er bij.
Dus naar Venice Beach komen was niet makkelijk maar toen we er waren was het heel chill, veel winkeltjes, straat artiesten over de boulevard en een groot strand.
We hebben langs het water over het strand gelopen naar de santa monica pier daar hebben we over gelopen door het pretpark wat op de pier gebouwd is.

Downtown L.A.

Downtown was een stuk makkelijker te bereiken met de metro, eenmaal uit de metro hebben we downtown LA hebben verkend en uiteindelijk in little tokyo en chinatown zijn beland little tokyo was een stuk groter als wat er in san fran was hier hebben we dan ook een kom ramen noodles gegeten. Chinatown was een stuk minder indrukwekkend als die in san fran en viel dus wat tegen maar had wel een interessante tempel waar iemand ook uitgelegd had hoe dat mensen er bidden.

P.s. Deze post was eerder geüpload alleen ben er vandaag achter gekomen dat er wat fout ging

• 04 Juni 2014 - 07:45

Rianne:

wel wat laat (we zijn al weer twee weken verder) maar daarom niet minder leuk om te lezen. wat een ervaring! je moet als je terug bent in ons landje al deze blogs maar eens afdrukken en opleuken met jullie foto's. Dan heb je een geweldige herinnering aan een geweldige trip.
    ik hoor je snel weer.
    xxx
    mama

• 04 Juni 2014 - 08:45

Oma En Opa:

Wat een reis ben je aan het maken! zoveel indrukken .
    Nu weer fotos zeker? Ik geniet een heel klein beetje met
    jullie mee. groetjes van Oma.